12 August 2016

Road To Degree 🎓



Haiii.. Aisehhh road to degree gittuww.. On the past few days, result UPU dah keluar dan rasa ketakutan dia lebih seram berbanding masa tunggu result PSPM dulu kahkah.. Alhamdulillah, ada tempat sudi terima kehadiran aku ni dengan PNGK yang tak seberapa huhu..

"Dapat mana Leeza?"
"Aku dapat UTM"
"Oh kos apa?"
"Computer Science"
"Kos lelong ke tu?"

Yezzah kebiadapan di situ haha. I seriously dont care orang nak mengata apa pasal course yang aku dapat. Plus aku memang apply that course dekat UPU pilihan ke-5. Tak silap aku kalau kos lelong tu, kos yang kita tak apply tapi kita dapat pulak. Tak gitu? Hoho lagipun semalam aku baru dengar berita TV3 yang next year subject Computer Science akan di wujudkan di sekolah-2. So? Huhu

"Ada kerja ke course kau ni?"

Awak Tuhan ke nak tentukan sama ada course aku ni ada peluang pekerjaan atau tidak? Rezeki tu ada di mana2 wahai manusia. Tak kisah lah after graduate you dapat kerja swasta or kerajaan as long as I ada tempat untuk cari sumber rezeki yang halal. Got it? ;)

Maaf andai aku agak emosi. Bukan apa, sometime kita kena ubah people's mentality yang macam pemikiran budak darjah satu. Oh yaaa based on my previous post, aku ada sembang pasal dapat interview in psikologi dekat UMS kan? 

"ELLEH TAK LEPAS INTERVIEW LAH TU, TU TAK DAPAT SANA KAN"

Hahaha ada ke orAng mulut busuk begini? Aku harap takde lah kan. Huhu actually i didnt go for that interview sebab Abah cakap tak payah lah pergi, jauh sangat. Aku ni spesis anak yang baik dengar je cakap parents without thinking kerugian yang aku akan hadapi haha. Tapi syukurlah aku tak pergi for that intrview pun, tiada apa yang merugikan. Alhamdulillah.

And satu lagi benda, aku sebenarnya ada pergi Interview UPSI untuk course pendidikan matematik. Tapi Allah tu sebaik baik perancang. Aku tak lepas interview dan tercampak lah aku ke UTM. Masa UPU aku apply

1st choice - UPSI (matematik) tak lepas huwahuwahuwa
2nd choice - UMS (psikologi) tak pergi IV
3rd choice - UPSI (psikologi) krikkrik
4th choice - UiTM (Computer Science)
5th choice - UTM (Computer Science)

And yeahhh thats it. Boleh aku cakap kat sini, dalam 12 pilihan dekat UPU mostly aku pilih course Computer Science dan syukur alhamdulillah aku dapat apa yang aku nak :') 

Dan sekali lagi, aku dalam status 'long distance relationship' sebab si dia dapat UPNM nun di Sg.Besi haha. Goodluck there sayang. Ok ok ok babai

WISH US LUCK 

Thanks spend your time here . Do follow and leave a tag ;)

0 Comment:

Post a Comment