17 December 2013

ROUND SABAH # PART 1


Bismillahirrahmanirrahim (; Yea setelah beberapa lamanya cuti sekolah, kini baru lah berkesempatan holiday. Holiday ke? Haha. K aku nak buat short entry je lah. 

13 December 2013 // Jumaat . Bertolak dari rumah jam 8 pagi . Aku stay Felda Sahabat Lahad Datu Sabah. Alahhh nak teroka negeri orang lah katakan. hihi. Then singgah sebentar di Bandar Lahad Datu for breakfast . Next sambung perjalanan . Selama 10 jam perjalanan , akhirnya sampai di Tenom, Sabah . Memang panas punggung woiii duduk dalam kereta . Masa kami sampai sana dah malam . And that night actually ada Malam Berinai adik kepada anak buah my dad kerja . Kira pergi visit cara orang sabah kahwin gitu ~


Haaa tu diaa ~ Ni masa kat rumah before bergerak heee


Malam berinai . Ni sabahan-people bahagian atas , memang dah modern sikit majlis . Bahagian bawah-2 like Lahad Datu , masih guna buluh . Daripada pengalaman yang aku pernah pergi la .

That night, pekerja my dad dah booked hotel  2 days before. So senang kerja kami . Terus check in . 

14 December 2013 // Sabtu


Ni lah dia hotel yang kami stay. For 2 night . Nak review sikit hotel ni . Ni adalah salah satu hotel yang boleh di katakan 'best lah jugak' dekat Pekan Tenom ni. Perkasa Hotel. Hotel ni terletak di atas bukit memang tinggi gilaaaaaa ! Tapi dont wory dia dekat tengah-2 pekan tau. Kira nya ada KFC, supermarket . Okay lah tu kan haha. Nanti aku check kalau-2 ada view dari 'kawasan bawah' ke. hihi . 

  

If uolls boleh nampak yang di atas puncak tu . Yes tu lah tempat penginapan kami . Kat kawasan Tenom dia tak berapa sejuk . So kalau nak menginap kat tempat tinggi-2 pun boleh haha :)


View daripada tingkap bilik . Tak berapa cantik sebab weolls dapat bilik yang backview . huu cedih cedih .


Dekat Pekan Tenom sedang musim durian. Bagi warga semenanjung, memang agak susah nak dapat durian dengan harga 'murah' dan rasa durian yang 'enak' macam kat semenanjung. Bukan nak cakap apa lah kan. Tapi buah-buahan dekat sabah memang mahal-2 kah kah. Tak tipu kay. Kalau nak makan manggis ke ciku ke, haihhh memah 'leleh liuqqq' woiiii -..-'


Haaaaa tengahari tu , baru lah bersiap-siaga pergi kenduri . Aku rimas pakai fashion tudung gini sebenarnya . Tapi ada insan yang mencabar aku untuk pakai ala-2 Kak EmaaSahaja tu hihi . So why not aku sahut cabaran . Okay stop it haha . 


Zoom in the way im wearing bawal haha. Selekeh siot but who care ? kah kah . Sumpah aku tak pakai compact. Sebab? Kulit aku jenis sensitip dengan suhu maybe. Bersalin kulit . Habis kulit mukaa terkupas-kupas Huwaaaa memang benci gila. So aku ambil cream mak sikit sapu bahagian tepi mulut dan hidung n tabur powder je. Lihat lah wajah asli ku memang jerawat sepah-2 haha.


At the both side, my mum and my dad. Both hujung, pekerja my dad . Me? yang terpacak tengah-2 tu. Haaaa nasib baik muka berkulit cerah sikit . Nampak lah memantul hahaha ! Hambar gilaaa aku pergi majlis kahwin selekeh gitu . Ehh btw, aku memang bukan jenis yang makeup-2. Tak pernah dan tak reti pakai segala shadow-2 haha . 

Okay itu sedutan di Majlis Perkahwinan . Apa yang aku suka, aku dapat 4 brooch . Haaa sebagai cenderahati dari pengantin gitu lorh. Actually dapat 2 je. Then nak balik tu, dia hulur lagi dua bungkus kah kah. K Thank You pengantin .

Aku tak habis review pasal Perkasa Hotel , Tenom Sabah ni . Haaaa for uolls yang nak ke Tenom , boleh lahh try usyar-2 hotel ni. Harga not too mahal . Boleh laa~ Average RM100 -- RM150 per night. My dad ada kad Felda, dapat discount hoho. And yang ada kad government pun boleh :) Haaaa apa yang menarik di Tenom ? Taman Pertanian Tenom . Terletak lebih kurang 8km daripada Pekan Tenom . Tapi weolls , aku tak berkesempatan pergi . Petang tu, around 4pm baru kitorang turun dari hotel nak berjalan katanya . Then aku tergerak hati untuk google dulu pasal Taman Pertanian ni. And sangat kecewa bila tahu dia tutup pada jam 4.30 petang -..-

Haaaaa kalau pergi pun entah dapat masuk ke tidak . Haha . Memang rasa rugiiiiiiii sangat tak dpat pergi . Kalau korang nak pergi situ , boleh laa google apa-2 yang patut :) Banyak tempat yang best kat Tenom , tapi aku kurang berpengetahuan lah haha . Cakap pasal makan . Memang agak rumit untuk cari kedai yang sedap . Restoran memang jauh sekali nak jumpa . Aku saran kan pergi KFC je lah . Memang komfom rasa nya sama di mana-2 je kan . Aku ada pergi breakfast kat satu kedai ni , memang hambar masakan . Air bancuhan 10 kali dah rasa nya kah kah kah bapak jahat aku haha --' tapi FAKTA

Okay aku rasa ni saje untuk PART 1 SABAH TRIP . Continued on the next post . Kota Kinabalu pula :D yeeeeha ! Bye !

Written by:
The Comots Lala

(Maaf jika ada kasar bahasa)





Thanks spend your time here . Do follow and leave a tag ;)

0 Comment:

Post a Comment