07 April 2013

Aku Di Maki Lagi ! ( entri bergambar )


Saya tak tahu kenapa dengan manusia zaman sekarang. Tak boleh tengok orang lain bahagia kan ? Adaaa je yang tak puas hati . Saya terlalu kecewa , sedih dengan orang yang entah dari mana asal usul nya , tiba-2 muncul nak SOUND-2 ni -_- Bayang kan kalau anda berada di tempat saya . Apa yang anda lakukan ? :'( Bawah ni saya screenshot conversation saya dan HAMBA ALLAH itu . Sebelum tu, saya buat begini bukan berniat untuk memburukkan orang . Hanya sekadar berkongsi cerita supaya anda dapat mengambil iktibar ;)

# Bakground kuning - Hamba Allah
# Background biru - Saya 

1.  2.

3.  4.

5.   6. 

7.   8. 

9.  10. 

11.  12. 

13.  14. 

15.  16. 

17.  18. 

19.  20.

Dah habis baca ? Saya cuba untuk settle secara baik . Menggunakan bahasa yang baik dan beradab . Tetapi langsung tiada sedikit hormat pun untuk saya ! Patut ke saya diam kan diri bila orang dah memaki kita ! Bila orang dah berkelakuan terlalu melampau ! Secara jujur, saya tak mengenali Hamba Allah ini . Memang saya ada syak seseorang. Tapi saya taknak tuduh melulu tanpa usul periksa kan . Emmm . . 

Siapakah yang berada di pihak yang benar ? Atau ada sesiapa yang masih nak menegakkan benang yang basah ? Ye saya akui bahasa saya juga tidak berapa bagus . Tapi bila saya dah cuba untuk menggunakan bahasa yang baik , Hamba Allah ini seperti INGIN MEMIJAK KEPALA SAYA ! Saya tidak akan berdiam diri bila ada orang yang cuba nak memaki saya sesuka hati ! -_- Iktibar daripada kes ini untuk semua , KALAU KITA NAK MENASIHATKAN ORANG , CERMIN LAH DIRI SENDIRI TERLEBIH DAHULU. ADAKAH CUKUP BAGUS BUDI BAHASA KITA UNTUK MENASIHATKAN ORANG DENGAN BAHASA SEKASAR INI ? PATUTKAH ? ADA KE ORANG NAK DENGAR NASIHAT BILA CARA SEKASAR INI DI GUNAKAN ? WALLAHUALAM ~




Thanks spend your time here . Do follow and leave a tag ;)

8 Comment:

Aleeza Zailan said... Reply To This Comment

@Alien Ohsem Yahh :) I try to be tough

tenku butang said... Reply To This Comment

sabar yea.. mmg ada jea org mcm ni kat dunia ni..

tenku butang said... Reply To This Comment

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Aleeza Zailan said... Reply To This Comment

@tenku butang pelik dengan orang perangai mcm ni -_-

eCha said... Reply To This Comment

sabar je lah eah.. ... :D

Aleeza Zailan said... Reply To This Comment

@eCha heee yup :) sabar je sy mampu buat

Post a Comment