06 September 2012

Remember this incident !

Assalamualaikum :')

Ahax ! Saya teringat peristiwa bersejarah dalam hidup saya . And i think this incident is the first time happened to my life . 2 hari sebelum raya tahun 2011 . Saya ditimpa kemalangan . Nak show gambar ke ? Sure boleh !




Huarr . Hancur sudaa kereta tu . Ahax ! Siapa yang drive ? Abang saya . Meh nak cerita sikit . Mengimbau kenangan lah katakan . K masa mula2 dari rumah , saya dah masuk kereta satu lagi (grand livina) , ayah saya drive . lepas tu mak saya suruh saya and Fahmi naik dengan abang saya . Mak saya suruh jaga kucing . Masa tu bawa kucing sebab balik cuti raya lama kan . aha . Mula2 berat jugak hati nak langkah masuk kereta Proton ne . Tapi disebabkan mak dah suruh so saya akur je la . . 

Then dah jauh jugak journey kitorang . My dad drive first . Kitorang 3 beradik dekat belakang . Sampai dekat jalan ayer kuning rasanya , ada satu simpang . Masa tu saya tersedar dari tidur . Tengok abang saya okay je . Tapi ada dengar dia mengeluh ngantuk . Tapi saya buat derkk je sebab dia pun dah biasa jalan jauh drive kereta . Then tiba2 abang saya tertidur . Panjat bukit seberang jalan . Nasib baik tak ke sebelah kiri jalan . Kalau tak mungkin saya tak hidup lagi sebab sebelah kiri jalan GAUNG ! 

Then dah accident tu , pintu kereta belah kiri belakang tak leh bukak pulak . Alhamdulillah pintu sebelah kanan boleh bukak . Dengan badan penuh kaca masa tu terus keluar kereta . Takut meletop pulak kereta tu . ekk . :) aha . My both brothers keluar dari tingkap sebab pintu tak boleh bukak . Cermin tingkap pulak dah habis pecah . So lompat je laa . Ahaa . My mum , dad , n both sister yang naik kereta lain cepat2 berhenti kereta and lari kat kitorang . Masa tu dah ada laa kereta2 lain berhenti . heee . Then settle2 kan semua nya . 

hajat nak beraya dengan sepupu2 terbatal disebabkan accident ne . :'( Pity us rite . aha . Tapi alhamdulillah semua nya selamat . Berapa bulan lepas accident my dad beli kereta lain . Wira je . ehe . Okay that's all bout my passed . Bye !





Thanks spend your time here . Do follow and leave a tag ;)

0 Comment:

Post a Comment