19 July 2012

Bawa Telefon Ke Sekolah ? Wajarkah ?

Assalamualaikum . (= . . . . . 

Bawa Telefon Ke Sekolah 

Harhar . Baru2 ni semua orang di kejutkan dengan berita boleh bawa fon ke sekolah kan ? Apa pendapat korang ? Bagi saya , bawa fon ke sekolah memang wajar lah . Okay look . Fikir benda2 tu semua dari sudut positif . Nak tau tak sebab apa saya cakap benda tu semua masuk akal . . 

* Okay saya seorang student yang pergi dan balik sekolah dengan menaiki bas . Bila naik bas tuh kadang2 ada insident macam tertinggal bas . Okay bayangkan kalau rumah korang jauh dari sekolah . Macam saya . ambil masa setengah jam untuk tiba di sekolah . Haaa . Bila dah kena tinggal bas , apa korang nak buat ? Public phone ? Jangan berfikiran terlalu sempit . Korang fikir semua sekolah kat dunia ni public phone nya tuh elok2 belaka ke ? Public phone sekolah saya ada 2 . Tapi keduanya ROSAK . ! Then kalau dibenarkan bawa fon ke sekolah , memudah kan seseorang pelajar untuk hubungi keluarga dia atau sesiapa sahaja untuk memberitahu kalau2 dia lewat balik sekolah . Maybe secara tiba2 cikgu nak adakan kelas tambahan . Kan ? Banyak lagi kemungkinan yang akan berlaku . Tapi saya berkata mengikut pengalaman yang saya dah alami . :) 


So saya harap jangan ambil dari segi negatif je yee . . Korang patut fikir kehidupan pelajar luar bandar macam saya yang susah nak jumpa Telefon awam ni . Harhar . Terima kasih Kementerian Pelajaran Malaysia kerana memberi kebenaran kepada kami untuk membawa telefon bimbit ke sekolah . Bye !



Thanks spend your time here . Do follow and leave a tag ;)

2 Comment:

riema afifa said... Reply To This Comment

Memang ada kebaikannya, tapy lebih kepada keburukan lah. Macam yang riema cakap, itu hanya pendapat sahaja. Ntah lah, tggu je lah keputusan diorg.

izyan izzati said... Reply To This Comment

baik buruknya Semuanya tu atas tindakan individu tu masing-2 .. (^_~)v

Post a Comment